Miejsko-Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej stanowi jednostkę organizacyjną gminy Miasto i Gmina Serock. Podstawowe zadania Zakładu związane są z: utrzymaniem czystości i porządku na terenie miasta i gminy, administracją zasobów mieszkaniowych gminy, administrowaniem gminnym wysypiskiem odpadów.
Utrzymanie czystości i porządku na terenie miasta i gminy realizowane jest poprzez sprzątanie ulic, placów i chodników, konserwację terenów zielonych (odnawianie trawników, nasadzeń drzew, krzewów i kwiatów) i urządzeń małej architektury (ławek, kwietników i zdrojów). Zakład realizuje zadania związane z letnim i zimowym utrzymaniem dróg gminnych, poprzez wykaszanie i sprzątanie poboczy na drogach gminnych, odśnieżanie gminnych dróg, ulic, placów i chodników w tym likwidację gołoledzi. W ramach działań podejmowanych na rzecz polepszenia bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego pracownicy Zakładu wykonują zadania związane z bieżącą konserwacją dróg, ciągów pieszych i pieszo-rowerowych, ustawianiem i konserwacją znaków drogowych na ulicach i drogach gminnych, a także sprzątaniem, naprawą i konserwacją przystanków autobusowych.
W ramach administrowania gminnym zasobem mieszkaniowych dokonywane są bieżące naprawy, remonty i konserwacja budynków komunalnych, zawierane są i wypowiadane umowy najmu lokali wchodzących w skład gminnego zasobu mieszkaniowego.
Podstawowym dokumentem regulującym pracę Zakładu Komunalnego jest Statut Miejsko-Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Serocku, przyjęty uchwałą nr 399/XLVII/09 Rady Miejskiej w Serocku z dnia 28.09.2009r.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Lubelskadata wytworzenia: 2013-07-23
- opublikował: Katarzyna Kalbarczykdata publikacji: 2013-07-23 09:48
- zmodyfikował: Katarzyna Kalbarczykostatnia modyfikacja: 2013-07-23 09:50